onsdag 26 januari 2011

vecka 4

Tänk att vi har blivit med blogg! Jätteskoj!

Denna veckan händer det massor, vi får hem nya randiga jerseytrikåer i mängder som vi måste rulla snyggt, och kan man tänka sig att retrotrikåer i massor kommer in igen. Det känns som våren verkligen är på gång i vår tygaffär. Man blir så lycklig.

Inte nog med det så är det underbart att höra kundernas positiva tankar när de förmedlar dem vidare till oss.
Jag måste få berätta om en som värmde mitt hjärta igår; En proper dam som var sprudlande lycklig både  i ögonen och kropp, kom och handlade igår. Hon hade hittat oss och var skämtsamt nästan så hon ville flytta in hos oss. Och det värmde extra när hon berättade att hon tidigare hade haft ateljé i Malmö och haft svårt att hitta tyger och nu när hon hittat oss var hon lycklig. Inte bara att få hitta tyger med kvalité utan att få gå runt och känna och mysa med tygerna.
Jag tror att de flesta som handskas med tyg kan känna igen sig att få känna och klämma och krama tygerna det värmer inte bara kroppsligt utan själen blir glad.

Med detta vill jag förmedla den lycka jag nu känner när det rullar in nya tyger att krama och gamla och nya kunder vaknar ur vinterns dvala. Det börjar bli vår innan snön smälter.
Ha en riktigt bra och syglädjande vecka alla!

4 kommentarer:

  1. Hallojsan. Vad bra du är på att skriva. Så roligt det kommer bli att följa er vardag borta i paradiset :-). Kika in i min blogg så möter du något sött.

    SvaraRadera
  2. Åh va glad jag blir att ni startat en blogg, är en stooooooor tygälskare, driver ett litet barnklädesföretag och kan aldrig få tillräckligt med tyger.
    Kommer med spänning följa era nyheter här=)

    SvaraRadera
  3. Bloggen är som ni säkert ser under uppbyggnad och den kommer att utvecklas efter hand, tyger är på gång och det är bara fantasin (och kanske tiden) som kommer att hindra utvecklingen. Välkomna!

    SvaraRadera
  4. Äntligen!!! Vet att Therese har bearbetat dig ett tag om att starta en blogg:) Nu vill vi se lite bilder oxå:)

    SvaraRadera