lördag 19 februari 2011

Jippie!

Nu har vi fått in alla apor, moln och flodhästar i jersey i alla färgerna igen! 
Spännande hur snabbt det ska ta slut denna gången.

Även om det starka kylan håller i sig så ljusnar det och det drar ihop sig till vår.
En påminnelse:
Var med och skapa Inspirationsdagarna på Gittes! 
Nu är det inte många dagar kvar att anmäla sig och få vara med! Vi vill gärna ha med just dig som pysslar, skapar, syr med tyger! 
Skall bli skoj att just du hör av dig och vill vara med!
Finns inga krav på standard etc...vi skall bara ha roligt ihop och ge varandra glädje och inspiration!

Ring mig i butiken om frågor, jag finns på plats v.8 from tisdag och framåt. 
Sista anmälningsdagen är 1/3!

6 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag var hos er för några veckor sedan för att handla tyg. Hade fått för mig att jag skulle ge mig på att sy gardiner till ovanvåningen och handla tyg till diverse barnfiltar m.m. (är höggravid). Väl i affären gick jag runt och tittade i alla avdelningar, men det blev för mycket - jag hittade ingenting. Kände att jag behövde hjälp med att hitta vad jag ville ha och få svar på frågor. Har ju inte sytt sedan grundskolan ...

    Tog en nummerlapp och satte mig med min tjocka mage för att vänta på min tur, men när jag väl blev tilldelad expedit upplyste hon mig om att jag var tvungen att välja ut och hämta mitt tyg själv, varpå jag blev både ledsen och trött och åkte hem i stället.

    Om man nu blir alldeles yr i mössan av alla tyger och kunder, och inte vet ett dugg om trådriktning, kvaliteer och sådant, kan man inte handla hos er då? Kan man inte få hjälp och stöd att välja tyger, särskilt till sådana viktiga saker som barntyger, då man kanske vill ha rena och ekologiska material helst? Jag ville ju så gärna försöka sy mina grejor själv.

    Hälsningar,
    Karin

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Jag vill svara Karins inlägg som jag läst.
    Jag vill börja med att be om ursäkt för det inträffade och givetvis kan alla som vill ha tyg eller har intresse av tyg komma till oss. Jag är jätteglad att du skriver till oss och vill dela på din frustration så vi har en chans att bli bättre.
    Vi tar detta på största allvar och har redan och kommer att ha detta som ett underlag för att utveckla "Gittes" till det bättre.
    Vår ambition är att kunna bemöta alla kunder på ett trevligt sätt så alla känner att de är en av oss, men vi kan tydligt se att detta har ju inte fungerat så i detta fallet och vi hoppas på att få vinna tillbaka dig igen. Vi vill kunna inspirera kunder och ge kunder en bra service i så stor utsträckning som möjligt, tyvärr har vi ett stort urval av tyger och en stor kundkrets som ibland gör det svårt för oss att ge all den service som vi vill kunna ge och det kan ibland hända tex på lördagar när vi har mycket kunder som vi skall ge service till. En del kunder vet vad de vill ha och andra behöver visas mer var de kan hitta tyger i vår butik och vi är ständigt på väg mot ett mål att kunna bli bättre vägvisare mot var tygerna ligger.
    Men det är lite svårt på våra 700m2 tygbutik att göra det tydligt och där är vi bakom disken viktiga. Fortsätt att fråga oss och vi skall försöka att hjälpa till så gott vi kan bland vårt tyghav. Varmt välkommen igen!

    SvaraRadera
  4. Visade sig att alla färgerna inte kom som jag skrev, hoppas på att få bättre svar när de färgerna som fattas kommer när jag är på inköpsresa imorgon, måndag. Nu börjar en spännande vecka! Skall bli skoj:-)

    SvaraRadera
  5. Hej Sofia!

    Tack för ditt svar. Jag ska snart sluta jobba hade jag tänkt, och då har jag möjlighet att svänga förbi en vardag i stället. Jag kavlar upp ärmarna och gör ett försök till :-)

    Hälsningar,
    Karin

    SvaraRadera