tisdag 15 februari 2011

Vecka 7

Kylan håller i sig men ljuset är här i skåne,
nu när vinterlovet börjar i vårt avlånga land.
Visst kan man inte låta bli att ha lite vårkänslor som bara bubblar, 
väntar på att värmen skall komma och få utlopp för känslorna.

På Gittes kan vi bidra lite till våren genom att denna veckan fått ca 25 olika småblommiga bomullstyger som ger fantastiska idéer om kjolar, klänningar, sjalar, skarfsar, gardiner...ja det mesta.
Massor av chiffong kom hem igår i vårens färger.

Denna vecka har jag själv tagit ledigt ett par dagar och det får bli syrummet känner jag!
Så idag har det blivit en klänning med banddekorationer på.
Och idéerna tar aldrig slut....vi får se när nästa lediga dag kommer vad det blir då.

Jag skulle vilja be alla er som pysslar och syr att visa era idéer, vad ni åstadkommer i butiken!
Vi vill ha inspirations-dagar på Gittes den 31/3 -2/4
Då behöver vi Dig!
Dig som pysslar med tyg i olika varianter!
Visa upp vad du gör och sprid skaparglädjen runt dig och tillsammans kan vi göra något minnesvärt!
Dessutom kan ni ju få träffa varandra och ge varandra inspiration och idéer. Vill ni sälja era alster går det bra.
Kontakta oss!
info@gittes.se eller tel 044-225012 eller kom in i butiken och anmäl ditt intresse före 1/3!
 Ser fram emot att just Du anmäler dig.

Knapphalsbanden som gjordes av mig framför TV:n förra veckan har redan kommit på plats i butiken för att inspirera. Men vi behöver fler saker att visa och det skulle vara så roligt att få träffa er och se vad ni gör!
Sprid gärna detta till en vän som ännu inte hittat oss och som kan vara sugen på att vara med.
Vi ses och hörs!

3 kommentarer:

  1. Åh jag ska ju bort och köpa velour idag....Kan tänka mig att jag kommer att komma hem med både det ena och det andra då :-)

    SvaraRadera
  2. Kul med en Gitte-blogg!;-)
    Nu blir jag "följare" också!;-)

    SvaraRadera
  3. Välkommen! Och hoppas vi ses snart igen:-)

    SvaraRadera