torsdag 3 februari 2011

Vecka 5

Hej!

Vad skoj att få vara lite igång! Och redan har en vecka gått nästan, jisses vad tiden går fort när man har roligt.
Denna veckan har det verkligen hänt saker och händelserna tar inte slut ännu.
Veckan började med trevliga kundmöten och spontana barn som är helt underbart: När mamma och mormor handlat färdigt är en liten kille inte färdighandlad inte; han vill ha med sig en rulle tyg och säger "Den här var fin, den köper vi" Och börjar bära ut efter mormor...Mormor går tillbaka med rullen men då tar den underbara killen en ny rulle dubbelt så stor som han själv " Då tar vi denna!" -jättelycklig. Det är underbart att få njuta av de små vardagsskratten tillsammans.

Veckan har sedan fortsatt med 4 stora pallar tyg som skall rullas, i varje pall kan det säkert handla om minst 900m tyg - så nu har vi att göra för allt skall rullas om och det är smått rörigt i affären av alla tyger som ligger i travar och väntar på att få bli kramade av våra händer och hamna fint på packar (eller komma hem till någon så de kan kramas av den som vill ha dem på sig). De är så jättefina! Även besök av leverantörer gör att fler saker är på väg in.  

Man kan nog kalla oss för tygsamlare:)

Kombinationen mellan tygsamlare och sysugna kan aldrig bli fel - det fick mig att tänka på hur jag har en kund som verkligen har kommit igång och verkligen börjar tro på att hon kan sy som nu besökt oss två veckor i rad och ringt oss om tips flera gånger emellan. Underbart att få hjälpa till, man kan inte låta bli att känna värmen i hjärtat när hennes barn får njuta av tygerna som mamma sytt. En stolthet som finns med i många led. Och jag vet att vi har flera sådana kunder till och det är underbart att vi får lova att vara med!

Idag har vårens färger börjat spricka upp framme i affären och det kommer att fortsätta att komma in vårtyger som kan förgylla vår längtan efter vår och längtan att få sy så det blir klart när solen kommer fram på oss.
Ett vårtecken såg jag i söndags - det var tävlingscyklister som var ute på vägarna - jag jublade i hjärtat - NU är det nära!

Denna veckan kommer att avslutas med besök för oss alla medarbetare på Modemässan i Köpenhamn - så vi kan börja tänka nästa höst/vinter redan. Mycket inspiration och idéer hoppas vi på! Tiden går ju så fort när man ha skoj.

 Glöm inte bort att anmäla er till Inspirationsdagarna så vi kan inspirera varandra! 
Läs mer om det här i bloggen.
Ha ett underbart veckoslut och vi hörs och ses snart!
Välkomna!
Kram Sofia

7 kommentarer:

  1. Aah, vad kul med Gittes-bloggen! Lycka till & kör hårt! Kram! / svägerskan, Sofia

    SvaraRadera
  2. Lycka till, härliga "tygsamlare"! Kram!

    SvaraRadera
  3. Denna underbara Sofia!! Vad hade jag gjort utan henne?! Du har berikat mitt liv på så många vis. Stor kram och tack för att du finns..... och att du alltid bemöter mig med ett leende :) Heléne

    SvaraRadera
  4. Det finns så många underbara stunder med kunder som nästan blir som vänner! Kram på er alla inklusive dig, Helene! Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Så härligt du skriver. Och vilken fin bild du lagt in på dig själv :-) Har nu packat det sista inför syjuntan imorgon och längtar verkligen efter att få sy i era underbara tyger. Nu har jag bara klippt till en massa plagg hela veckan men imorgon ska jag SYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY!!!!!! Utan mina barn i hasorna. Jippiiiiiiiiiiiiiiee!!!

    SvaraRadera
  6. Tusen tack för i lördags, massa underbara tyger fick jag med mig hem, faktiskt hela 33m =) Så himla trist att man inte bor närmre, men det kommer definitivt att bli många besök på Gittes framöver! Där i mellan får man njuta av bloggen och hemsidan, också går det ju alltid att göra en liten beställning förståss ;)
    Kram Camilla/Timote

    SvaraRadera
  7. Tusen tack för era hälsningar och jag har varit så avundsjuk och längtar efter att få höra om era resultat och hur roligt ni haft det...jag skulle allt vilja varit med att sy för tillfällena med syjuntor är aldrig för många:) Idag är jag fulladdad med idéer nya visioner inför hösten 2011 från Modemässan i Köpenhamn. Jätteskoj. Vi ses och hörs!

    SvaraRadera