onsdag 9 februari 2011

Vecka 6

Stormen är över och Strömmen är tillbaka!
Jippie!
Och tänk att vår Ulrica har blivit "TV-kändis" genom att vara med på sydnytt igårkväll på sena sändningen. De besökte vår mörka affär där mysbelysning med ficklampor blev ledsynen i mörkret.."som förr i tiden".
Vi kunde ju inte stänga butiken men det var inte så lätt att se tygerna när dagsljuset gav vika. Men idag är det en ny dag och ljuset är framme!

Idag har vi gjort mailutskick till kunder om nya rabatter och februarierbjudande;
-10% på alla gardintyger i butiken märkta med vår varugrupp 8, 
dessutom
-20% rabatt på ylleblandande tyger märkta med varugrupp 4 (gäller tyger i linrummet som ull och vadmal där)
ja, vill fira strömmens återkomst och februari månad med detta.
Vill du ha våra utskick så maila oss på info@gittes.se  och skriv att du vill ha våra erbjudanden.
Då missar vi inte dig!

I butiken annars har vårens färger börjat ta form där framme på klara sidan också och fler tyger är på gång in nu i slutet av veckan. Fotona kommer kanske inte förrän nästa vecka för dygnet går alldeles för fort just nu för hela butiken.
Men visst har man vårkänslor nu när solen skiner idag och man har lust att sy ikväll - det skall bli en liten bonus syjunta för Gitte-medarbetarna igen...det gav sådan blodad tand sist.
Ha en riktigt skön vecka!
Kram
Sofia

2 kommentarer:

  1. Ja det var hemskt mysigt att gå där och titta i mörkret. Kan tänka mig att det var svårt att hitta för ovana ögon. Sån tur var så visste jag precis vad jag ville ha så det var "snabbt in - snabbt ut". Men när jag gick in där i velour-rummet trodde jag nästan att någon skulle hoppa fram bland borden och skrämma mig i mörkret :-)

    SvaraRadera
  2. Igår var det bättre ljus och idag är det också det:) Det var skoj att möta alla kunder som mött vår nya filmstjärna som fick mycket beröm för sin insats. Känns lite overkligt att det hände, och väldigt skoj! Igår kväll packade jag upp massör med nya spetsar och brodyrer ... hm jag tror att vi har väldigt mycket nu och har svårt att få plats med dem, men fina är dem. Idag blir det möte innan jag kommer till butiken, möte om samarbete mellan företag inför scoutlägret i Rinkaby i sommar. Spännande! I em blir det träff med en leverantör som vinte träffat på länge. Det är rolgt när det händer mycket. Ha en bra fortsatt vecka!

    SvaraRadera